menusearch
ciitoo.ir

دویدن صحیح روی تپه

جستجو
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۳:۳
۱۳۹۸/۹/۲۶ سه شنبه
(1)
(0)
دویدن صحیح روی تپه
دویدن صحیح روی تپه

روش دویدن صحیح در تپه

صجیج دویدن در تپه

 

اگر جزء آن دسته از دوندگان هستید که از تپه های دویدن هراس دارد ، ممکن است به این دلیل باشد که شما از تکنیک های صحیح دویدن استفاده نمی کنید. برای دویدن مناسب تپه این مراحل را دنبال کنید .

 

شش قدم برای دودیدن در تپه 

 


فکر نکنید که می خواهید به تپه حمله کنید. نکته کلیدی برای اجرای صحیح تپه ها حفظ سطح تلاش شما است (که سرعت آن را کندتر می کند) و بنابراین شما انرژی خود را هدر نمی دهید و در بالای تپه نفس می کشید (این یک اشتباه رایج در بین دوندگان است. )
با نزدیک شدن به سربالایی ، مطمئن شوید که فرم خوبی برای دویدن دارید. بازوهای شما باید از زاویه 90 درجه باشد و باید به جلو و عقب حرکت کند (چرخش در شانه) ، نه یک طرف به طرف.
پشت شما باید صاف و راست باشد. می توانید کمی به باسن تکیه بزنید ، اما مطمئن شوید که کشیده نیستید.
روی نوسان بازوهای خود به پایین و کوتاه متمرکز شوید. با نگه داشتن نوسان و بازوی سریعتر بازو ، پاهای شما در زیر سطح زمین پایین تر خواهد ماند و در نتیجه کوتاه و سریع پیش می رود.
با رسیدن به بالای تپه ، می توانید قدم معمولی خود را دوباره آغاز کنید. اگر تپه را به درستی بدوید ، می توانید از دوندگان که انرژی زیادی را در تپه هدر داده اند جلوتر باشید.
بهترین راه برای پایین آمدن در سراشیبی این است که کمی به جلو خم شوید و گام های سریع کوتاه بردارید. به پشت خود خم نشوید و سعی کنید خود را ترمز کنید. سعی کنید شانه های خود را کمی در جلوی خود و باسن خود در زیر خود نگه دارید. اگرچه اغراق بیش از حد وسوسه انگیز است ، اما از قدم های بزرگ جهش برای کاهش تپش در پاهای خود خودداری کنید.

 

دویدن  و لاغری

 

تکرار دویدن در تپه
پس از تکمیل تکنیک خود ، می توانید با اجرای تکرارهای دویدن در تپه ، قدرت خود را بسازید و سرعت و اطمینان خود را بهبود بخشید. تمرین خود را از یک تپه به طول 100 تا 200 متر استفاده می کند. بدوید با فرم درست و با سرعت 5کیلونتر برساعت ، سپس دویدن یا راه رفتن را به سمت پایین حرکت خواهید کرد. با دو تا سه تکرار برای مبتدیان و شش تا 10 تکرار برای دوندگان پیشرفته ، استقامت خود را در تپه بالا ببرید.

البته یکی از راه های دویدن تپه ها بدون بیرون رفتن استفاده از تردمیل است. با استفاده از ویژگی شیب تردمیل می توانید تپه ها را شبیه سازی کرده و به شما این فرصت را می دهید که روی فرم دویدن تپه خود کار کنید. برخی از تردمیل ها نیز برای شبیه سازی اجرای سرازیری از حالت کاهش استفاده می کنند. اگر خود را برای یک مسابقه کوهستانی آماده می کنید ، بهتر است که هم به صورت قدم زدن و هم در حالت دویدن به سمت بالا حرکت کنید.

 

دویدن روی تپه
 

هدر سایت
پرسش های متداول
مجوزهای سازمان
قوانین و مقررات سازمان
آخرین مطلب